Títol VI
Reglament del Registre Comunal d’Associacions
Ordinació del 13 d’abril de 2015 relativa a la normativa per a l’atorgament de subvencions per a l’organització i la promoció d’activitats i serveis socials, culturals, esportius, juvenils, d’interès turístic i de dinamització comercial que es desenvolupin a la parròquia d’Andorra la Vella.
Article 28
Creació, Objecte i Publicitat
- Es crea el Registre Comunal d’Associacions que té per objecte el foment de la xarxa associativa de la parròquia a través de la inscripció de totes les associacions sense ànim de lucre que actuen en l’àmbit territorial de la parròquia d’Andorra la Vella, impulsant així la seva participació i desenvolupament al territori.
- Podran obtenir la inscripció al registre totes les associacions que tinguin per objecte la defensa, el foment o la millora dels interessos generals o sectorials dels veïns i veïnes de la parròquia d’Andorra la Vella.
- La inscripció de les associacions en aquest registre ha de permetre:
- a) Actualitzar de manera permanent i sistemàtica, les dades de totes les associacions que actuen en l’àmbit territorial d’Andorra la Vella.
- b) Conèixer els seus objectius i la seva representativitat.
- c) Observar la seva evolució interna i la seva implantació social.
- d) Col•laborar en la seva actualització i en la seva projecció.
- e) Propiciar la seva participació activa en tots els àmbits de participació ciutadana de la parròquia d’Andorra la Vella.
- f) Conèixer, preservar i reconstruir la seva història associativa.
- Les dades més rellevants de l’entitat seran públiques, i qualsevol persona sense finalitats comercials i que demostri un interès legítim, les podrà consultar d’acord amb l’establert a la normativa en matèria d’associacions.
- Per tal de realitzar una consulta al Registre Comunal d’Associacions caldrà tramitar una sol•licitud a l’òrgan responsable, especificant les característiques de la recerca.
L’òrgan responsable podrà disposar d’un formulari de demanda per procedir a aquest tràmit. En el moment de la demanda, el demandant haurà d’especificar el motiu de la petició.
Article 29
Adscripció
El Registre Comunal d’Associacions s’adscriu, es gestiona i s’organitza des de la Conselleria encarregada de participació ciutadana.
- Correspon a la Conselleria esmentada l’organització, la custòdia i la conservació del Registre Comunal d’Associacions del Comú d’Andorra la Vella.
En aquest registre quedaran inscrites les associacions, i les entitats associatives sempre que l’àmbit de la seva activitat principal sigui la parroquia d’Andorra la Vella. - El Comú d’Andorra la Vella, pot efectuar, a efectes estadístics, una classificació funcional de les associacions en relació amb la seva finalitat única o finalitat principal.
Aquesta classificació és pública i qualsevol associació en pot demanar la rectificació. - El Comú d’Andorra la Vella podrà fer ús de les dades generals per fer investigacions, publicacions o estudis referits a la realitat associativa de la parròquia.
- Es podrà donar tractament informatitzat a les dades de caràcter general que constin en el registre.
- El Comú d’Andorra la Vella garantirà la protecció de les dades de caràcter personal que constin en el registre, d’acord amb l’establert a la Llei 15/2003, del 18 de desembre, jualificada de protecció de dades personals.
Article 30
Actes objecte d’inscripció
- S’han d’inscriure en el Registre Comunal d’Associacions:
- a) La constitució de l’associació, la denominació, els fins socials, el domicili principal i altres locals, l’àmbit territorial d’actuació, el nombre d’associats i el nomenament dels membres de l’òrgan de govern.
- b) Les modificacions dels estatuts, amb inscripció de la data de les modificacions que afectin les dades inscrites en el registre.
- c) La renovació de l’òrgan de govern.
- d) La dissolució de l’associació.
- Els acords relatius a la renovació de l’òrgan de govern s’han de documentar mitjançant un certificat estès pel secretari amb el vistiplau del president, ambdós de la junta que cessa i que hi figura inscrita, i s’han d’acompanyar de l’acceptació dels càrrecs del president i del secretari de la nova junta.
- Els documents que les associacions presentin al Registre Comunal d’Associacions per a la seva inscripció han de ser autenticats amb la signatura del secretari i el president de l’òrgan de govern que hi figuri inscrit, degudament identificats amb nom i cognoms.
Article 31
Documentació
La inscripció es farà a sol•licitud de les entitats interessades que, en qualsevol cas, hauran de presentar les dades o els documents següents:
- a) Sol•licitud emplenada d’inscripció en el Registre Comunal d’Associacions.
- b) Còpia de l’acta fundacional
- c) Còpia dels estatuts de l’associació.
- d) Programa o memòria anual de les seves activitats.
- e) Còpia del document d’inscripció al Registre d’Associacions del Govern.
- f) Logotip de l’entitat en format digital.
Article 32
Resolució de la inscripció
- En els quinze dies següents a la recepció de la sol•licitud d’inscripció acompanyada de les dades esmentades, es notificarà a l’associació la seva inscripció en el Registre Comunal d’Associacions. A partir d’aquest moment, es considerarà donada d’alta a tots els efectes.
- La resolució de la inscripció qualificarà els documents en virtut dels quals se sol•licita la inscripció.
- Les associacions estan obligades a actualitzar les dades dins el primer quatrimestre de cada any. L’incompliment d’aquest requisit donarà lloc al fet que el Comú d’Andorra la Vella pugui donar-les de baixa del registre, amb la pèrdua de tots els drets que els són reconeguts, l’obtenció de subvencions o altres ajuts i col•laboracions que el Comú atorgui a les associacions de la parròquia.
- En la resolució per la qual s’accepta la inscripció de l’associació se li atribueix un número de registre.
- 5. El número de registre s’atribueix de forma correlativa.